nathalie

Het verhaal achter Digi Jungle

Met Digi Jungle help ik impactondernemers aan een sterke visuele uitstraling. Met mooie foto’s, video’s en goede beeldideeën help ik hen hun boodschap nog krachtiger naar buiten te brengen.

Benieuwd naar mijn verhaal? In dit interview vertel ik over mijn drijfveren, achtergrond en ideeën.

Hoi Nathalie! Leuk je te spreken. Ik ben onder andere benieuwd waarom je DigiJungle bent gestart, wie je precies helpt en wat je plannen zijn voor de toekomst. 

Maar eerst: waarom is dit een interview? Wil je niet liever een voorsteltekst op je website?

Ik vind het makkelijker om anderen te helpen dan om over mezelf te praten. Dat heb ik altijd gehad. Ik ben graag op de achtergrond. Dat betekent niet dat ik niet sociaal ben, helemaal niet. Bij familie en op plekken waar ik me op m’n gemak voel, ben ik behoorlijk aanwezig. Maar ik help liever anderen dan dat ik zelf in de spotlight sta.

 

Liever achter de camera dan voor de camera dus. Dat is geen gekke eigenschap voor een fotograaf en beeldmaker. Maar dat is niet het enige wat je doet. Wat doe je nog meer?

Voor alles wat met beeld, contentcreatie en digitaal te maken heeft, kunnen impactondernemers bij mij terecht. Ik ben een sterk visueel denker en weet hoe je een boodschap of gevoel via beeld kunt overbrengen. Ik heb geen vaste werkwijze: per klant bekijk ik wat de ondernemer en het bedrijf nodig hebben om nog meer tot hun recht te komen. Ik help met foto’s én met het maken en bedenken van content.

 

Neem je de hele social media van een klant uit handen?

Nee, dat doe ik bewust niet. Ik vind het goed en belangrijk dat klanten dat voor een deel zelf doen, omdat ze dan hun eigen stem daarin kunnen laten horen. Maar ik geef wel ondersteuning door mijn kennis en ervaring te delen. 

 

Waarom ben je dit gaan doen?

Voor mij is digitale kennis en visueel denken vanzelfsprekend. Die vaardigheden heb ik ontwikkeld tijdens mijn studie, mijn werk voor verschillende internationale reisorganisaties, met cursussen en met zelfstudie. Ik merkte dat veel ondernemers daar juist geen weet van hebben en er veel minder over nadenken. Ze hebben dan een heel mooi product, maar online komt de waarde en kwaliteit niet goed over. Dat vind ik zonde! Mooie beelden kunnen zo’n groot verschil maken.
Met mijn bedrijf DigiJungle kan ik het stukje digitale en visuele kennis toevoegen wat bij die ondernemers ontbreekt. Met mijn beelden en ideeën kan ik ze een podium geven en helpen nóg meer mensen te bereiken.

Wat voor een soort ondernemers help je?

Impactondernemers, zowel beginnende als gevestigde. Impactondernemers zijn voor mij ondernemers die maatschappelijk betrokken zijn en een steentje willen bijdragen aan een betere samenleving en een betere wereld. Ik wil zelf ook achter de dienst of het product staan. 

Ik help bijvoorbeeld een ondernemer die met haar winkel met tweedehands designermerken en vintage kleding ervoor wil zorgen dat vrouwen zich sterk en mooi voelen. Of coaches die mensen helpen zich beter en blijer te voelen. Het geeft me een goed gevoel om met mijn expertise aan die grote doelen bij te dragen.

Wat is voor jou belangrijk in je bedrijf?

Samen naar het beste resultaat werken, dat wil ik. Ik bekijk altijd graag met en voor mijn klanten hoe iets anders of beter kan. Dat doe ik ook voor mezelf: zelfontwikkeling is belangrijk voor me. Ik zou nooit gewoon maar iets blijven doen omdat ik het altijd al zo gedaan heb.
Open communicatie vind ik daarbij heel belangrijk, van elkaar leren en zo samen verder komen. Maar ook rekening houden met elkaar, naar elkaar luisteren en openstaan voor verschillende kanten en ideeën. Je eigen waarheid niet leidend laten zijn.

Hoe ziet werken met jou eruit?

Ik ben betrokken en denk met je mee. Ik ben kritisch als dat nodig is. Ik zie snel hoe het anders kan en heb veel creatieve ideeën. Ik heb oog voor detail en denk vooruit. ‘O, daar heb ik helemaal niet aan gedacht,’ hoor ik vaak van mijn klanten. Ik denk er wel aan en daardoor is het eindresultaat beter en breder te gebruiken. 

Wat levert samenwerken met jou op?

Je visuele uitstraling krijgt een boost. Je krijgt authentieke, mooie en passende beelden. Je brengt letterlijk je dienst of product beter in beeld en daarmee kun je je boodschap nog beter overbrengen aan je potentiële klant.
Verder zeggen klanten die met mij hebben samengewerkt dat ze meer enthousiasme en meer inspiratie hebben. Ze kijken vanuit een ander daglicht naar hun bedrijf. Ze hebben meer ideeën en meer motivatie om door te gaan.

Wat vind je het leukste aan je werk?

Samen naar een resultaat toe werken. Samen ervoor zorgen dat je zichtbaarder bent en dat je visuele uitstraling past bij je bedrijf.
Ik krijg er elke dag weer energie van dat ik mensen kan helpen met wat ik weet. Ik kan mijn creativiteit en skills elke dag inzetten om mensen met een missie verder te helpen.

Op welke manier ben jij anders dan andere fotografen en social media coaches?

Ik ben fotograaf én ik weet hoe je (video)beelden kunt inzetten. Die combinatie maakt mij bijzonder. Ik heb een brede achtergrond, dus je kunt met veel bij mij terecht. Maar ik help je vooral om het uiteindelijk zelf te kunnen gaan doen.

Je bedrijf bestaat sinds januari 2021. Hoe zou je willen dat het er over 5 jaar uitziet?

Dan hoop ik nog steeds met mijn kennis en ervaring anderen te kunnen helpen. Ik zou een eigen creatieve ruimte willen hebben, voor shoots maar ook voor exposities en evenementen. Ik hoop het gevoel van vrijheid dat ik nu ervaar te behouden. 

Dank je wel, Nathalie! Als die ruimte er over een paar jaar is, kom ik zeker langs om hem te bewonderen 🙂

 

Dit interview is geschreven door Rebecca van Raamsdonk. Ik heb haar geholpen aan beter beeldmateriaal voor haar bedrijf Nabu academy.